شــرکت مشعـل پویا اسپـادانا | اخبــــــار

تلاش و تخصص کارکنان معاونت تعمیرات، در تحویل بویلر ۹۰۱ به پالایشگاه

بویلر ۹۰۱ واحد گوگرد سازی پالایشگاه؛ در عملیاتی پیچیده، دقیق و طاقت فرسا، بدست کارکنان کارگاه های معاونت تعمیرات، آماده و تحویل شد.
photo_2024-07-17_16-52-55

به گزارش روابط عمومی و بین الملل مشعل‌پویا؛ مدیرپروژه تعمیرات اساسی و رئیس کارگاه مکانیک شرکت گفت: تعمیرات اساسی بویلر ۹۰۱ مورد استفاده در واحد گوگردسازی پالایشگاه در فرآیندی پیچیده، تخصصی، دقیق و طاقت فرسا به اتمام رسید و این تجهیز به مدیریت تعمیرات پالایشگاه اصفهان تحویل شد‌.

مهندس حسین گرشاسبی با بیان اینکه این تجهیز از سال ۹۷ به کارگاه مرکزی تعمیرات وارد شده بود، افزود: این تجهیز سال‌ها در انتظار تعمیرات اساسی، بازسازی و اصلاح بود که اینبار با پیگیری و تلاش مدیریت تعمیرات هلدینگ پتروپالایش اصفهان و تامین قطعات مورد نیاز و با همت کارکنان معاونت تعمیرات شرکت دانش بنیان مشعل‌پویا، آماده بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه تعمیر بولیر ۹۰۱ در کارگاه مکانیک، تراشکاری، فلزکاری و جوشکاری شرکت مشعل پویا اجرایی شد، توضیح داد: با جداسازی دو CAP شمالی و جنوبی بوسیله برش اکسی‌استیلن؛ جوش‌های اتصال لوله‌ها به تیوب، بوسیله دستگاه Flange Facer برداشته و لوله‌ها از درون shell خارج و تمامی قطعات هم سندبلاست؛ و کپ ها (CAP) برای لبه سازی به شرکت‌های مورد تایید ارسال شد.

آقای گرشاسبی ادامه داد: پس از تامین لوله‌ها؛ مراحل سایز کردن، نصب، اکسپند و جوشکاری لوله‌ها به بدنه، در مدت ۲۰ روز، به همت همکاران کارگاه عملیاتی شد و مورد تایید همکاران بازرسی فنی؛ با آزمایش های غیر مخرب، قرار گرفت.

رئیس کارگاه مکانیک گفت: پس از اتمام نصب و جوش تیوب ها و هیدرولیک تست و تایید مجددبازرسی؛ عملیات نصب دو CAP که با تغییر ابعادی مواجه شده بود؛ به منظور اتصال به Shell بوسیله دو عدد رینگ طراحی و ساخته شده (در ابعاد مهندسی شده با ظرافت بالا) در کارگاه جوشکاری، آغاز شد.

وی توضیح داد: اتصال کپ ها، CAP با تلاش همکاران فلزکاری و جوشکاری عملیاتی شد و پس از تثبیت (Fit Up) و تایید همکاران بازرسی فنی، عملیات جوش نهایی در ۵ شبانه روز اجرایی و به تایید بازرسی رسید و این تجهیز پس از تلاش شبانه روزی همکاران محترم معاونت تعمیرات؛ به پالایشگاه اصفهان ارسال شد.